Е-маил маркетинг и маркетинг на друштвеним мрежама

Сви углавном млисле да је највећи део светске популације активан на друштвеним мрежама и да већина људи своје време проводи на друштвеним мрежама. Из ововг разлога, многе фирме и компаније се одлучују за маркетинг и рекламирање преко друштвених мрежа како би допрли до што више купаца. Међутим, мало је познто да су неке од највећих маркетиншких стратегија и кампања усмерене управо на другу страну, тј. путем е-маила.

Први и основни аргумент који иде у прилог тврдњи да је маркетинг путем е-маила бољи од маркетинга на друштвеним мрежама јесу сами бројеви. Како? Врло једноставно. Погрешно се мисли да постоји невероватно много налога на друштвеним мрежама и да је ово недостижно за е-маил и друге врсте интернет маркетинг кампања. Али, насупрот популарном мишљењу, треба навести чињеницу да има скоро дупло више е-маил налога него ли налога на Фејсбуку и Твитеру заједно. Сама ова чињеница нам говори да ће нека маркетинг кампања сигурно доћи до већег броја корисника и потенцијалних муштеријама уколико иста буде изведена путем е-маила.

Ту се сада јавља још једна чињеница. Приликом оглашавања на друштвеним мрежама, врло често се догоди да људи, нпр. на фејсбуку, и не примете одређене рекламе или оглашавања. Или се једноставно деси да затварају искачуће прозоре са рекламама јер су им исти сметња приликом коришћења друштвених мрежа. Са друге стране, много је већи број оних, а то је поткрепљено и истраживањима, који ће отворити маркетинг материјал, тј. кликнути на исти, уколико им он дође преко е-маила. Према истраживању из 2014.год. рекламе на Фејсбуку види само 6% оних којима је та реклама намењена, док је тај број код е-маил порука између 20% и 30%.

Овде се сада јавља и много конкретнији разлог. Друштвене мреже користе сви, и део су наше свакодневнице, али се мора рећи да пословни људи врло ретко, уколико уопште, користе друштвене мреже за директну комуникацију са клијетима, или за пословну комуникацију уопште. У ове сврхе се у највећем броју случајева користи неки од е-маил оператера. Такође, велика већина старијих људи пре користи е-маил него ли друштвене мреже. Још нешто, све озбиљне фирме и компаније понуде својих производа не шаљу путем е*маила већ само одређеној листи контаката у на свом е-маил налогу, тј. онима које ће сигурно одређена понуда занимати.

Овде се сада јавља још једна чињеница а то је представљање одређене поруке путем е-маила и друштвених мрежа. Морате имати на уму да ћете код друштвених мрежа бити ограничени на одређени део стране и број речи. Са друге стране, приликом слања промотивног материјала путем е-маила, имате далеко више простора за слање одређене поруке и материјала. Е-маил вам пружа могућност да будете детаљнији али и да лакше можете прилагодити неки текст или детаљније описати неку понуду.

Ово су биле само неке од предности коришћења е-маила у односу на друштвене мреже када су у питању маркетинг и рекламне сврхе. Ово наравно не треба никако да значи да треба потпуно елиминисати и уклонити друштвене мреже као опцију оглашавања производа. Напротив, друштвене мреже могу бити од користи приликом таргетирања неке друге друштвене групе.