Зашто плаћати за рекламе?

С обзиром на модерне трендове, јасно је како се трошкови рекламирања чине излишним већини људи. На крају крајева, данас се све ради преко компјутера и друштвених мрежа, а већина услуга им је бесплатна. На пример, електронска пошта је бесплатна – колико год мејлова да пошаљете вашим муштеријама, неће вас коштати ни динара. Фејсбук и друге мреже не наплаћују профиле које стварате – мада имају рестрикције када су фирме у питању, па је боље да се распитате око њихове пословне политике. Чак је и телемаркетинг јефтинији од већине реклама, а учинак се чини отприлике истим – а да ли је заиста?

И мада ниједна од горепоменутих метода није стварно бесплатна, јер ипак има трошкова макар око интернета и струје за уређаје, трошкови рекламирања су директнији и објективно гледано више погађају буџет. Зашто их фирме и даље плаћају?

Углавном због резултата, које је додуше све теже гарантовати ових дана. Код рекламирања има доста папирологије, а резултате није лако сагледати, поготово на краћи рок. Међутим, фирме које планирају да послују озбиљно и на дуже стазе немају недоумица у овом погледу. Али у овом послу нема гаранције да ћете за сваких 1000 динара потрошених на рекламу зарадити 2000 и да новац није улудо бачен; да има, ова недоумица не би ни постојала. Па ипак, власници успешних фирми знају да је могуће повећати шансе за повољан исход, и то уз праву агенцију.

Они бирају агенције које могу да идентификују кључну групу муштерија и да се на њу фокусирају са невероватном прецизношћу. Такође, морају да буду у стању да генеришу довољно интересовања да би оправдали трошкове, и најзад морају да буду у стању да све то поткрепе чињеницама и објективном анализом података. Осим тога, постоји још пар услова који морају бити задовољени, а које је практилно немогуће испунити без реклама.

Као прво, рекламна кампања даје извесну дозу контроле над збивањима, јер прати тачно утврђени распоред. Ниво координације који се овде подразумева је скоро немогућ у сопственој режији. Осим тога, треба поседовати известан дар како би продрли до оних потрошача којима је производ односно услуга намењен(а). А све и да им привучете пажњу, остаје чињеница да свако може да приушти „бесплатне“ видове промоције, док реклама значи и известан престиж, са додатном дозом кредибилитета у односу на остале понуде. Из неког необјашњивог разлога, људи и даље асоцирају рекламу са успешним пословањем. Ако ништа друго, шаље подсвесну поруку да посао иде толико добро да можете да приуштите чак и рекламу.

И на крају, реклама даје посебан значај свим осталим активностима на пољу промоције. Какав год други вид промоције да радите, промовисали бисте нешто за шта су сви већ чули, што само повећава шансу за успех. Бићете популарнији како код медија код којих се рекламирате, тако и код сарадника па чак и код властитих радника јер ће се хвалити сваки пут када виде рекламу у друштву. Тај осећај поноса заиста нема цену – или можда има?