Како се прави маркетинг стратегија

Тајна сваке успешне маркетинг стратегије јесте способност да се пронађе неки јединствени квалитет производа или услуге у односу на све остале, и да се убеди публика да им је потребно баш то и баш сада. Наравно, да би били успешни у томе, најпре морате познавати властити производ. Након што процес истраживања приведете крају и извучете закључке, време је да смислите сопствену маркетинг стратегију. Ствари које морате узети у обзир су следеће:

Производ односно услуга: Ово питање сте већ решили уколико сте спровели анализу како ваља. Знаћете његове предности и недостатке у односу на конкуренцију, и имаћете основну идеју о поруци коју желите да рекламирате. У суштини, треба вам нека ретка или јединствена погодност коју не нуди ниједан конкурент на тржишту, а која је од значаја већини муштерија. На пример, гарантујете повраћај новца ако производ не делује – што може бити мач са две оштрице ако нисте добро проценили квалитет властитог производа или услуге.

Продајно место је нешто на шта многе фирме не обраћају довољно пажње, и све оне на крају зажале због тога. Локација је један од кључних фактора, а ово се не односи само на главну пословницу већ и на свако појединачно продајно место. Ако планирате да послујете преко интернета, ово и није толико битно под условом да имате поуздан метод доставе и плаћања. Главна преокупација је избор праве интернет стратегије. Међутим, ако се продаја врши на физичким локацијама, за сваку је потребно имати пројекцију пословања и процента продаје који се жели остварити, колико кошта транспорт и складиштење, радна снага и како ће функционисати повраћај новца.

Цена је такође веома битан фактор. Не сме бити превисока јер се неће добро продавати, али ни прениска како људи не би асоцирали производ или услугу са нечим нискоквалитетним. Идеална цена је благо мања од најближег конкурента, између десет и двадесет процената, мада и пар динара могу да превагну у данашње време. Притом не заборавите да нешто морате и да зарадите, и то након што одбијете трошкове, порезе и непродату робу.

Добро рекламирање је злата вредно, а оно се не своди само на избор главне предности коју ваша понуда има над конкуренцијом; поред тога, битно је и средство путем кога ће се рекламирање вршити. Који је начин најбољи да саопштите људима вашу сјајну понуду? Је ли боље платити смешну рекламу на телевизији или спровести интернет кампању? Да ли је боље делити летке или купоне? Циљ је допрети до што већег броја муштерија.

Кад смо већ код тога, муштерије никада не треба занемаривати. Не можете имати добру маркетинг стратегију ако не познајете муштерије које покушавате да убедите у нешто. Али осим њих, треба вам и добро особље на које се можете ослонити, од продаваца до људи у кол центру ако га будете имали. Свако улагање у људе ће вам се кад-тад исплатити, ако не побегну код другог послодавца.