Маркетиншке грешке мобилних и Интернет оператера у Србији

У Србији функционише неколико мобилних и Интернет оператера, од којих неки у својим пакетима нуде и кабловску телевизију. Све ове фирме имају исти циљ, а то је освајање што већег броја корисника и наравно повећање профита. Маркетиншки (sms lån), ове компаније су врло интересантне зато што улажу јако пуно новца у рекламирање својих услуга, поготово преко ТВ оглашавања, и то раде редовно годинама, иако је овај тип адвертајзинга међу најскупљим начинима привлачења пажње.

У реалности кориснике занима мало тога. Они би за што нижу месечну цену да добију што већи број минута махом Интернета и што већи број ТВ канала, ако је у питању и кабловска услуга. Међутим, компаније које нуде ове услуге још увек се фокусирају на број телефонских минута међу мобилним или фиксним мрежама, као и на количину СМС порука на месечном нивоу. Ове две врсте услуга су заиста застареле, јер сада можете неометано да разговарате преко Вибера, а поруке размењујете преко Месинџера, на пример, међу обиљем других програма који омогућују ове акције. Дакле, вама као кориснику најважнија ствар на уму треба да буде што већи проток података преко Интернета, као и брза и безбедна конекција и домет. Али та чињеница, упркос огромном улагању у истраживање тржишта још увек није пала на памет и домаћим оператерима.

Тако из вечери у вече на телевизији можемо да гледамо разноврсне маркетиншке стилове унутар реклама и да се питамо колико нашег новца је уложено у овај или онај уметнички стил, а да смо преко дана засипани СМС порукама у којима се обећавају услуге које нас одавно не интересују. Са друге стране, сами веб сајтови ових фирми су поприлично закомпликовани, а генерално не дају одговоре које кориснике интересују. Нису прегледни и тешко се долази до тражених информација, управо као да људи који су задужени за подршку и маркетинг у овим фирмама намерно компликују ситуације не би ли оправдали своје трошкове. Дакле, у случају да сами желите да користите све или неке услуге фирме овог типа тешко ћете се снаћи и тешко размети шта нуде и каква им је корисничка подршка.

Са друге стране и ваљда увидевши да класични начини оглашавања дају слабе резултате, ове компаније практикују и такозване и врло честе „колд колинге“. Зову физичка или правна лица у доба дана које им падне на памет и управо баш напамет нуде своје услуге. Када их питате нешто што јесте везано за корисничке услуге, али није тачно то што они нуде, одговор не знају. На пример, ако вам нуде пакет у коме је мобилна, Интернет и кабловска услуга, а ви их питате зашто им данима не ради Интернет веза како треба и зашто не можете да пријавите проблем и да се коначно реши, особа која вас је позвала неће умети да одговори на то питање нити ће знати на кога да вас преусмери.

И ово су ситуације које се дешавају неколико последњих година и управо у компанијама које улажу огромне своте новца у маркетинг (privatlån), а истовремено немају интегрисане системе корисничких сервиса, нити су у складу са захтевима тржишта. Из овог разлога огроман новац који се улаже у маркетинг и адвертајзинг кампање компанија су заиста бачене паре и показна вежба како маркетинг не значи ништа док се суштина услуге не поправи.