Ново поглавље онлајн оглашавања

Крајем јануара 2017. године онлајн часопис Адвертајзинг Ејџ објавио је врло интересантан чланак о компанији Проктор и Гембл, који је последично повукао лавину драматичних коментара и открио негативне стране дигиталног маркетинга, obtener dinero. По писању овог часописа Марк Притчард, директор сектора за брендирање фирме Проктор и Гембл, која важи за америчку фирму која највише улаже у адвертајзинг, објавио је одлуку да ова фирма у будућности више неће финансирати детаљне статистичке обраде података посебно за сваку друштвену мрежу на којој наступају. Можда би и неком са стране ова одлука деловала небитно, али та врста објаве аутоматски значи и огромне уштеде по питању маркетинга за саму компанију и „завртање финансијске славине“ за велики број агенција и учесника у индустрији дигиталних медија.

И како је сам Марк Притчард званично изјавио да су дани поклањања новца дигиталним медијима завршени и да је време да се опаметимо, ова изјава је протумачена и као позив осталим великим и малим компанијама да не просипају сопствени новац на шарене маркетиншке лаже.

Основни проблем који се јавио у овом сектору јесте чињеница да се користе превише обимне статистичке обраде и ту где су потребе и ту где свакако нису, затим се укључују системи заштите од такозваних лажних података и ангажује се трећа страна зарад верификације обрађених података. Сваки тип друштвене мреже се проучава „до у ситна цревца“, а ефекти свих ових акција су практично занемарљиви. Јер, ако јесте предузетник или компанија вас само и једино треба да интересује како да за што мање трошкове, а у ово спада и новац уложен у маркетинг, остварите што већи профит, што је врло логично и јако једноставно. А у случају да улажете огроман новац у истраживање тржишта, а ефекти се не показују, тада заиста нема сврхе да свој новац разбацујете тек тако. И то правило важи и ако сте мала фирма, али и ако сте огромна компанија која покрива глобално тржиште.

Око стотину милиона долара је фирма Прокор и Гембл протраћила на истраживање дигиталних медија у току прошле године, и ако је та сума мала по њиховим мерилима, ипак није занемарљива. Управо због погрешног правдања трошкова једне маркетиншке агениције која је радила за њих годинама, а што су проверавали целих годину дана, сада Проктор и Гембл практично отпушта армију агенција и дигиталних експерата, јер – трошкови су огромни и никако не могу да оправдају уложен новац.

Без обзира што је у питању тако велика компанија, њихов случај треба да послужи као пример било којој другој фирми или предузетнику. Улагање у маркетинг и истраживања тржишта свакако треба да се раде, али и као и у сваком другом бизнису, и маркетиншке агенције ће покушати да продају маглу или зарачунају превелике трошкове и изведу непотребна истраживања и обраде података у случају да ви не знате шта вам је тачно потребно и како се на тржишту крећу цене за ове услуге.

Зато је потребно да пре закључивања уговора са било којом маркетиншком или адвертајзинг агенцијом добро проучите стање на овом тржишту и уопште се немојте плашити да контактирате стране агенције уколико је ваш производ намењен и страним тржиштима. Ту где је већа конкуренција и цене су свакако ниже (http://www.mcredit.mx/).