Прикривено оглашавање

У време модерних техологија и отвореног глобалнот тржишта, готово је немогуђе замислити било какву већу или масовнију продају неког производа уколико исти нема неку озбиљну маркетинг кампању иза себе. Један од примера успешних кампања, а поврх свега и подсвесних, јесте тзв. прикривено оглашавање. Овај вид маркетинга и промоција производа је постао све популарнији данас. У прилог овоме говори и чињеница је је годишњи обрт од ове врсте маркетинга у свету око 10 милиајрди долара.

Шта је прикривено оглашавање? Сви смо свесни тога да су филмови, серије и разноразне емисије постале велики део живота у сваременим и модерним друштвима. Маркетинг ескперти су нашли начина како да то и искористе у своје сврхе. Наиме, прикривено оглашавање је рекламирање, тј. маркетинг, производа у филмовима и серијама тако што ће се производ наћи у неком кадру током одређеног филма или серије. Ово не мора да буде само визуелног типа, може да се ради и о гласовном помињању неког производа. Логика иза овог типа маркетинга је следећа: људска бића подједнако делују и на свесне и на свесне импулсе из света, с тим што им се несвесни импулси дуже задржавају и терају их на неку одлуку. Поента свега јесте да се обични људи поистовећују са одређеним ликовима из филмова и серија и да желе да их опонашају, како у говору и понашању, тако и у стварима које поседују или користе.

Ево и неких примера. Сви филмски ентузијасти знају да Џејмс Бонд искључиво пије мартини, пиће по коме је познат и међу припадницама лепшег пола. Међутим, мало је познато да у филму из 2015.год. овај чувени јунак не пије ово пиће, већ пије пиво марке Хајникен. За ову врту рекламе је компанија која производи ово пиво исплатила 45 милиона долара. Све чешће се одећа и обућа појављује на овај начин у разноразним серијама. Једна од серија која има највише прикривеног подешавања јесте Секс и Град. А један од најбољих примера прикривеног оглашавања у ово серији јесте произвођач циплеа под називом Маноло Блахник са скоро двадесетак прикривних оглашавања у овој серији. Један од најранијих примера прикривеног оглашавања се десио још 1983.год. а у филму Џоел Гудсен. О чему се овде ради? Па овде се ради о чувеним Реј Бан наочара које су од тада све стандардније како у акционим тако и у филмовима свих жанрова. А на основу овога, ово су постале и најпродаваније наочаре на свету. Мора се нагласити да циљ прикривеног оглашавања није само рекламирање неког производа. Примарни циљ је да се на овај начин подсвесно неки предмет прикаже као пожељан и да се на тај начин повећа његова продаја. А то се и дешава, поготово код великих брендова и компанија.
Све у свему, неки би рекли да се ради о некој врсти перфидног и малициознг маркетинга. Али на крају крајева, прикривено оглашавање је само одличан начин на који се може изрекламирати неки производ и индиректно утицати на купце да тај производ и купе. Иначе, развојем овре врсте маркетинга се не баве самое финансијски и маркетинг експерти, већ у томе учествују и психолози и психо-аналитичари.

Хвала нашем спонзору!