Седам неписаних правила маркетинга преко друштвених мрежа

Иако друштвене мреже нису оно што бисмо могли назвати класичним видом комуникације, у данашњем свету оне су неминовност. Маркетинг или не, постоје неке ствари које се једноставно не раде на друштвеним мрежама, као и нека неписана правила која вам је боље да испоштујете уколико не желите да останете без публике која ће чути вашу поруку. Уз ова правила, моћи ћете боље да служите својим муштеријама, изградите прави бренд и на крају крајева, и да добро профитирате од тога.

1. Увек ослушкујте глас јавности

Поента успеха сваког посла је да дате муштеријама оно што желе. А како ћете знати шта је то ако их не слушате? Саветујемо да добро анализирате садржај пре него што покренете дискусију или унесете неку промену на коју клијенти треба да реагују. Тако је ипак сигурније.

2. Не бежите од онога у чему сте добри

Наравно да је најбоље да сте у могућности да пружите свеобухватну услугу и да у свему будете најбољи. Али да ли је то реално? Зар није боље да се фокусирате на један аспект вашег бренда и да почнете са уско циљаном групом људи пре него што кренете да радите на велико?

3. Квалитет изнад квантитета

Ово можда делује контраиндикативно, али је у пракси боље имати пар хиљада верних пратилаца него пар десетина хиљада повремених или лажних. То је зато јер ће верни пратиоци коментарисати, делити и прослеђивати ваше постове на редовној бази, па ће и ефекат бити знатно већи. Мада, ако сте довољно добри да остварите пар стотина хиљада пратилаца, и квантитет може имати своје предности.

4. Будите стрпљиви

Можда није немогуће да се прославите преко ноћи, имајте на уму да успех обично изискује доста времена. Немојте одмах одустати само зато што ствари не иду онако како сте ви замислили.

5. Не ограничавајте се само на једну или две мреже

Сваким даном, друштвених мрежа је све више и више, а њихови корисници су повезанији него икад. Зато није паметно да се ограничите само на једну или две, нити да мерите присуство само на њима. Ако је ваш садржај довољно квалитетан и интересантан, не би требало да вас зачуди да превазиђе оквире мреже коју користите. На пример, ваш пост са Фејсбука неко може да подели и на другој мрежи попут Твитера или Инстаграма, а затим и да покрене дискусију о томе.

6. Успоставите ауторитет и репутацију

Како би утицали на људе на друштвеним мрежама, они морају да верују да знате о чему говорите. Јавна подршка од других, признатих фирми и блогера би могла у многоме да вам помогне око тога. У обзир долазе и признати стручњаци из релевантних области, званичне институције итд.

7. Рука руку мије

Последње неписано правило на друштвеним мрежама је да и ви подржавате друге као што су они вас. Дакле, не можете очекивати да други деле ваше постове и учествују у вашим дискусијама ако ви то исто не радите за њих, макар повремено. Ако то радите у разумној мери, сигурно че вам се исплатити.